zszzabkowice

  • Strona główna
  • COVID-19
  • BIP
  • REKRUTACJA 2021/2022
  • Kontakt

O szkole

  • Aktualności
  • Szkoła Kompetencji
  • Dokumenty
  • Profilaktyka
  • ZFŚS
  • Promocja zdrowia
  • Fach w rękach zawodowców

Galeria

  • Konkurs filmowy DENK
  • Studniówka 2019/2020
  • Wigilia szkolna
  • Wybory do MRM
  • Debata przedwyborcza do MRM
  • Mikołaj w naszej szkole
  • Wycieczka 2A i 2TE
  • Święto Edukacji Narodowej
  • Konferencja Erasmus +
  • Rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020
  • Zakończenie roku szkolnego
  • Erasmus +
  • Maturzyści 2019
  • Gastronomowie na UP 1
  • Studniówka 2019
  • Gastronomowie na UP
  • Nauczyciel na medal
  • Jarmark Bożonarodzeniowy
  • Mikołajki 2018
  • Rekord dla Niepodległej o godz. 11.11
  • Dzień Edukacji Narodowej
  • Rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019
  • Galeria 2017/2018
  • Galeria 2016/2017

Grafika

  • Jarmark
  • Kinema
  • Mistrzyni
  • Nauczyciel na medal
  • Zakopane
  • Cisco
  • Hamburgery
Poprzedni Następny Odtwarzaj Pauza


Aktualności


Jakie buty kupić do szkoły?

Wpis powstał we współpracy z myBaze twoje ulubione modowe marki w jednym miejscu. Szkolna wyprawka dla dziecka nie kończy się na podręcznikach, zeszytach i wszystkich niezbędnych szkolnych przyborach. Bardzo ważnym jej elementem są także buty na zmianę. Dziecko nie może chodzić po szkole, przez cały dzień, w butach, w których do niej przyszło. Raz że dzieci wnosiłyby wtedy zanieczyszczenia z zewnątrz, a dwa buty takie nie są komfortowe do noszenia we wnętrzach. Szczególnie zimowe kozaki. Jednak wybór butów do szkoły nie jest taki prosty. Jakie buty kupić dziecku do szkoły? 

Dobre buty do szkoły – jakie powinny być?

Odpowiednie buty dla dziecka do szkoły muszą spełniać szereg istotnych wymagań. Przede wszystkim muszą być wygodne i podobać się dziecku. Muszą też być dobrane odpowiednio do wieku dziecka. Musi ono móc łatwo je zdejmować i zakładać. Dla najmłodszych najlepiej sprawdzą się buty wsuwane lub zapinane na rzepy. Starszym uczniom, którzy umieją już wiązać buty, można już kupić takie ze sznurowadłami. Należy tylko przypominać dzieciom, aby pilnowały sznurowadeł i zawiązywały je, gdy się rozwiążą. Muszą wiedzieć, że rozwiązane i pałętające się pod stopami sznurowadła grożą upadkiem, który może być poważny w skutkach, zwłaszcza na schodach. Nie mówiąc już o tym, że dziecko po szkole mało co chodzi – zazwyczaj biega po korytarzach.

Buty muszą być więc wygodne, lekkie, miękkie w środku, aby stopom dziecka nie groziły jakieś otarcia. Muszą też być wytrzymałe, aby dziecko szybko ich nie zniszczyło. Ponadto buty muszą być również przewiewne, aby stopy dziecka nie pociły się podczas noszenia. Kolejna ważna rzecz, właśnie z powodu biegania na korytarzach oraz na lekcjach wychowania fizycznego, to oczywiście przyczepność. Buty dziecięce do szkoły powinny mieć odpowiednią, antypoślizgową podeszwę. Bardzo ważna jest także stabilność butów, aby utrzymywały stopę w odpowiedniej pozycji, a także ich odpowiednie dopasowanie do stóp. Nieprawidłowe buty zwłaszcza w przypadku najmłodszych uczniów mogą przynieść dużo szkody, wpływając negatywnie na rozwój dziecka. Ciekawe mode butów znajdziesz na stronie mybaze.com/pl/buty-dzieciece/

Jakie rodzaje butów wybrać do szkoły?

Najlepsze będą oczywiście buty sportowe. Są lekkie, dopasowane do stóp, przewiewne i mają odpowiednie podeszwy. Najczęściej jako obuwie na zmianę do szkoły wybierane są klasyczne halówki, tenisówki, trampki czy lekkie sneakersy dziecięce. Tego rodzaju buty pasują każdemu dziecku, niezależnie od wieku i płci i są najwygodniejsze zarówno do noszenia przez cały dzień, biegania oraz zdejmowania i zakładania, co jest bardzo ważne w przypadku najmłodszych uczniów.

Markowe czy zwykłe?

Wielu rodziców zadaje sobie to pytanie: czy buty do szkoły muszą być markowe? Owszem, buty marek takich, jak Nike, Puma, Adidas czy Reebok, to buty typowo sportowe. W dodatku kupując markowe buty można mieć pewność ich jakości, a więc tego, że się tak szybko nie zniszczą. To akurat nie jest tak bardzo ważne. Buty powinny wytrzymać przynajmniej jeden rok szkolny. Niemal co roku trzeba kupować nowe z prostego powodu – dziecko rośnie i rosną też jego stopy. Rodzice mogą też obawiać się kpin ze strony rówieśników, jeśli dziecko nie będzie miało markowych butów. Jednak markowe buty nie są koniecznością. Jeśli rodziców na nie nie stać, nie muszą ich kupować. Można znaleźć w sklepach tańsze buty dziecięce tego typu o porównywalnej jakości, czyli takie, które przynajmniej rok będą w stanie wytrzymać.

Jakie buty dla dziewczynki, a jakie dla chłopca?

Buty dziecięce sportowe są mocno uniwersalne. Pasują zarówno dziewczynkom, jak i chłopcom, zwłaszcza te w klasycznych kolorach – białym, szarym lub czarnym. Chłopcom można też kupić buty niebieskie albo zielone. Dla dziewczynki idealne będą buty różowe, czerwone czy fioletowe. Kolor jednak należy dobierać do wieku. O ile 7-8 latka często lubi róż, wśród nastolatek nie jest to już takie oczywiste. Buty mogą też mieć różne wzory czy nadruki lub napisy. Warto pozwolić dziecku dokonać wyboru butów, bo to jemu przede wszystkim powinny się podobać. Pamiętajmy, że to ono będzie je nosiło całymi dniami i paradowało w nich przy koleżankach i kolegach. To ono więc musi dobrze czuć się w tych butach, dlatego najważniejsze jest, by jemu się podobały. Wszystkim rodzicom powinno zależeć na tym, by dziecko było zadowolone i z przyjemnością chodziło do szkoły. Niewygodne, znienawidzone buty mogą je zniechęcić nawet bardziej niż nudne lekcje czy wymagający nauczyciele.


Nowy rok szkolny - nowy projekt - wysoka jakość dydaktyki

Szczegóły
Opublikowano: wtorek, 10, sierpień 2021 06:57

 

logotyp jpg

Projekt pn. „Poprawa infrastruktury dydaktycznej i dostępności dla osób niepełnosprawnych szkół zawodowych Powiatu Ząbkowickiego” jest realizowany przez Powiat Ząbkowicki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego (Działanie: 7.2 Inwestycje w edukację ponadgimnazjalną, w tym zawodową, Poddziałanie 7.2.1. Inwestycje w edukację ponadgimnazjalną, w tym zawodową – konkursy horyzontalne)

Projekt realizowany w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Powiat Ząbkowicki: Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Ząbkowicach Śląskich, Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. Hipolita Cegielskiego w Ziębicach, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Janusza Korczaka w Ząbkowicach Śląskich.

CEL GŁÓWNY

Dostosowanie systemu kształcenia zawodowego powiatu ząbkowickiego do wyzwań nowoczesnej gospodarki i oczekiwań regionalnego rynku pracy.

CELE SZCZEGÓŁOWE

Cele szczegółowe:

1) zapewnienie wysokiej jakości infrastruktury dydaktycznej do nauczania w zakresie zajęć matematyczno-przyrodniczych i cyfrowych,

2) stworzenie warunków zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy poprzez doposażenie pracowni zawodowych oraz przebudowę i adaptację obiektów na cele dydaktyczne,

3) dostosowanie szkół do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez doposażenie w sprzęt specjalistyczny i pomoce dydaktyczne do wspomagania rozwoju uczniów oraz zapewnienie ich dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

ZADANIA REALIZOWANE W PROJEKCIE

- Opracowania przygotowawcze

- Wyposażenie pracowni matematyczno-przyrodniczych i cyfrowych w nowoczesny sprzęt, pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK

- Stworzenie w szkolnych pracowniach zawodowych warunków zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy

- Dostosowanie szkół do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych

- Nadzór inwestorski

- Działania promocyjne

Termin realizacji projektu: 2016-06-27 (opracowanie dokumentacji) – 2022-10-14

BUDŻET PROJEKTU

Wydatki ogółem: 3 607 076,41 PLN

Wydatki kwalifikowalne: 3 574 619, 14 PLN

Dofinansowanie: 3 038 426,26 PLN


REKRUTACJA 2021/2022

Szczegóły
Opublikowano: poniedziałek, 24, maj 2021 10:18

 

folder rp2021 22


Konkurs filmowy DENK

Szczegóły
Opublikowano: piątek, 30, kwiecień 2021 06:18

film (4)Pomimo pandemii i nauczania online uczniowie naszej szkoły wraz z Panią Agnieszką Jasek – Łatą, nauczycielką j. niemieckiego przystąpili do konkursu filmowego w wersji niemieckiej. Konkurs został zorganizowany przez Goethe-Institut Krakau w ramach projektu „DENK”.

Głównym jego celem jest motywowanie młodych ludzi do rozwoju kompetencji językowych w sposób bardziej innowacyjny i kreatywny. Dzięki czemu uczniowie mogą rozwinąć kompetencje społeczne i językowe, pracować w zespole jak również zaprezentować wyniki swojej pracy szerokiej publiczności, a może jeszcze odkryć zdolności aktorskie?

Zdjęcia do filmu zostały zakończone, teraz trwają prace montażowe, aby gotowy film mógł zostać wysłany na czas. A oto krótka relacja z tego przedsięwzięcia:

Jak wiele emocji może wystąpić podczas tworzenia filmu o dżemie? 

Okazuje się, że naprawdę wiele! Denk, umożliwił nam udział w konkursie o tytule :

 „Babciu, jak robi się dżem? Gotowanie online?” (Oma, wie wird eine Erdbeerenmarmelade online gekocht?) 

Galeria zdjęć 

Czytaj więcej: Konkurs filmowy DENK


Strona 1 z 25

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Następny artykuł
  • koniec

Dla dorosłych

  • Aktualności
  • Egzaminy
  • Terminy zajęć

Dla gimnazjalisty

  • Podanie do szkoły
  • Kierunki kształcenia
  • Regulamin rekrutacji

©2021 zszzabkowice |